miércoles, 12 de junio de 2013

L'anglés

Jo vaig començar  a aprendre angles als 5 anys. Vaig aprendre a llegir i escriure angles molt aviat. Als set anys ja en sabia. En canvi a parlar-lo va ser moltissim despres, als 20 anys.

Lo principal es l´autoestudi, es a dir estudiar per comte propia a casa. Si en saps una mica i l´estudies a casa se n´aprèn. Lo principal es aconseguir estudiar per un mateix a casa, pero aixo costa molt.

Jo vaig aprendre molt llegint el diari i perquè vaig intentar escriure un llibre. Ara gracies a Deu el parlo molt bé, i de tant en tant el practico amb algun angles al carrer, o amb algun amic. De titol tinc el “first certificate”de Cambridge. He pasat tres estius a Inglaterra i m´ho he pasta molt bé.
Vaig intentar treurem el titol de l´advance,i vaig passar l´oral,pero no l´escrit.
Del proficiency ni parlar-ne. Conec gent que s´ha tret el proficiency,pero es molt dificil.
Recordo una pregunta de proficiency,de uns quants rellotges i s´havia d´explicar la diferencia entre ells. Fa falta tenir molt de vocabulari. En frances els diplomes que principalment acrediten els coneixements de Frances són el “L4”i els diplomes del”DELF” i “DALF”. “diplôme elementaire de langue française”i “diplôme avançé en langue française”.

Josep R.

No hay comentarios:

Publicar un comentario